Gyakori kérdések

Utazással kapcsolatos tudnivalók egy helyen. Nem találja, amit keres? Írjon nekünk, segítünk! Kérdés esetén írjon az info@dharmaline.hu címre.

Nem érkezett meg a poggyászom a repülőtérre az utazás során, mit tegyek?
Ha nem érkezik meg a poggyásza, forduljon a Lost and Found pulthoz, ahol felveszik az utas és poggyásza adatait. Fontos hogy a jegyzőkönyvet őrizze meg. Ha megtalálják a poggyászt, azt az utas címére kiszállítják.

Miért jó nekem, ha van utasbiztosításom?
A biztosítótársaságok utazás biztosítási szolgáltatásai négy csoportba sorolhatók. Mindegyik utasbiztosítási módozat tartalmaz asszisztenciaszolgáltatást, klasszikus élet-, baleset- és betegségbiztosításiszolgáltatást, poggyászbiztosítást, illetve nem egy módozat jogvédelmi szolgáltatást is nyújt.

Az asszisztenciaszolgáltatás keretében telefonon nyújtanak segítséget egészségügyi probléma, vagy baleset esetén. A szolgáltatás keretében felvilágosítást kaphatunk az egészségügyi ellátásunk lehetőségeiről,illetve segítenek a lehető leggyorsabban orvosolni (gyakran a szó szoros értelmében) problémánkat.

A poggyászbiztosítási modulhoz tartozik útipoggyászunk sérülése, elveszése, eltulajdonítása miatti kárunk megtérítése (fordítsanak kiemelt figyelmet a teljes, illetve tárgyankénti limitek megfelelő kiválasztására a biztosításkötés folyamán).

 

Miért kell az utasbiztosítás, ha van EU Kártyám?
Látszólag az Európai Egészségbiztosítási Kártya (melynek elődje az E-111-es nyomtatvány volt) megfelelő megoldást adhat a külföldön történt megbetegedéssel, balesettel kapcsolatos orvosi költségek megtérítésére,ez azonban nem teljesen igaz.

Az Európai egészségkártya az utasbiztosításokkal szemben többszörösen is hátrányban van. Európán kívül értelemszerűen nem érvényes, kiváltása ügyintézést, sorban állást igényel, külföldön csak meghatározott egészségügyi intézményekben használható fel, nem téríti meg az egyéb költségeket (pl. a mentés költségeit). Természetesen a kártyával, de utasbiztosítás nélkül elesünk az utasbiztosítás többi szolgáltatásától is, legyen az poggyász, felelősségi vagy jogvédelmi biztosítási modul.

 

Autót béreltem, és baleset történt? Fizet a biztosító?
A biztosítás csak akkor ad fedezetet, ha a káresemény bekövetkeztekor a bérlő vezetett. Ha autót bérel, és az autót többen fogják vezetni, azt a bérleti szerződéskor kell jelezni. A másodsofőr díját fel szokták számolni, a helyszínen fizetendő. Baleset, autó sérülése, lopása esetén mindig készíttessen rendőrségi jegyzőkönyvet.

 

Autót béreltem, de lerobbant útközben. Mi tegyek?
Ha meghibásodik az autó (esetleges díjakról érdeklődjön előre), hívja a bérlő céget, szerelő vagy csereautó igényelhető. Maradjon az autó mellett mindaddig, míg érte nem jönnek, mert addig is felelős érte. Baleset, autó sérülése, lopása esetén mindig készíttessen rendőrségi jegyzőkönyvet.

 

Oda kell visszavinnem, ahol felvettem az autót?
A leadás helye vagy ideje módosítható, a bérleti szerződésen található számon kell előre jelezni, érdeklődjön az esetleges többlet költségekről. Ha 24 órával a szerződött leadási időn túl sem jelentkezik, a bérlő cég értesítheti a rendőrséget.

 

Mikor kell kifizetnem az utazás árát?
Az utazástól függetlenül, a foglalással egy időben történik a kifizetés.  Ha ettől eltérő fizetési feltételek vannak, kollégáink értesítik Önt.

 

A gyerekek is jönnek…
Kérjük, hogy foglalás előtt jelezze felénk, hogy ha gyermek utazik. Felhívjuk figyelmét, hogy a légitársaságok
előírásainak megfelelően, ha a kiskorú gyermek csak az egyik szülővel, vagy nagyszülőkkel, vagy más felnőttel vagy egyedül utazik, akkor az utazáshoz szükséges a másik vagy mindkét szülő magyar és angol nyelvű aláírt írásos nyilatkozata, amelyben beleegyezésüket adják a gyermek külföldi utazásához.  A nyilatkozat mellé csatolni kell a gyermek születési anyakönyvi kivonatának másolatát is.

 

Lemondási feltételek
A lemondási feltételek szolgáltatónként (szálloda, légitársaság…) változhatnak. Az aktuálisan érvényes lemondási feltételeket mindig megtalálja az utazási szerződésben, illetve az utazási megrendelőn is. A lemondási költségek elkerülésére/csökkentésére javasoljuk lemondási biztosítás megkötését, melyet irodánkban megtehet.

 

Nemzetiség
Amennyiben az utazók között külföldi állampolgár van, kérjük ezt minden esetben jelezze felénk (a vízumkötelesség ellenőrzése miatt).

 

Név
Kérjük, hogy mindig az utazási okmányban (útlevél, vagy személyi igazolvány) szereplő neveket adja meg a foglaláskor. Az utasok azonosítása elsődlegesen név alapján történik. Több karakteres eltérés esetén a hajótársaság/légitársaság/szálloda stb. megtagadhatja a felszállást. Felhívjuk figyelmét, hogy egyes esetekben pl. menetrendszerinti járatra történő repülőjegy foglalásnál nincs lehetőség névjavításra.

 

Szoba
Amikor szállodai szobafoglalást szeretne, kérjük jelezze felénk, hogy egy franciaágyas, vagy két külön ágyas szobát szeretne foglalni.

 

Vízum
A beutazási szabályok országonként változnak. Az adott országba történő beutazással és az aktuális információkkal kapcsolatban a http://konzuliszolgalat.kormany.hu/ weboldal nyújt részletes tájékoztatást. A szükséges vízum(ok) beszerzését magyar állampolgárok részére – amennyiben az utas az utazáshoz nem kívánja egyénileg intézni – utazástól függően irodánk vállalja, esetenként külön díj ellenében.  Az utazási iroda felelőssége csak a vállalt ügyintézés hiányából vagy hiányosságából eredő joghátrányra terjed ki. A vízumkérelem elutasításáért, illetve az egyéni vízumügyintézés következményeiért az utazási iroda felelősséget nem vállal.